Marco Perduca all’evento “Science in context: freedom of research with scheduled substances”

21 Marzo 2019 13.10 - 14.00

Vienna (altro) UNIS Vienna - MOE79

Organizzatore:
Associazione Luca Coscioni - Science for Democracy - ICEERS - Maps

– VERSIONE ITALIANA –

Marco Perduca, coordinatore delle Attività internazionali dell’Associazione Luca Coscioni, sarà a Vienna per l’evento Science in context: freedom of research with scheduled substances.

L’appuntamento è per giovedì 21 marzo 2019 dalle 13:10 alle 14:00. La location sarà quella dell’UNIS di Vienna, MOE79.

L’incontro è organizzato dall’Associazione Luca Coscioni con Science for Democracy, Maps e ICEERS. Sarà l’occasione per parlare di diritto alla Scienza e libertà di ricerca scientifica nel contesto delle sostanze classificate. Il tutto si svolgerà nella vigilia della chiusura dei lavori della 62ma commissione Droghe, in corso a Vienna dal 14 al 22 marzo.

– ENGLISH VERSION –

Marco Perduca, Coordinator at Science for Democracy, will participate to the event Science in context: freedom of research with scheduled substances.

It will take place Thursday 21st March 2019 at UNIS, Room MOE79, in Wien (Austria)

The meeting is organized by Associazione Luca Coscioni, Science for Democracy, MAPS and ICEERS. This side event will provide a context of the right to science and freedom of research, case studies on MDMA-assisted psychotherapy for PTSD research & clinical trials and on MDMA-assisted psychotherapy for PTSD clinical trial, a presentation on a transdisciplinary approach to evidence and knowledge generation, and social/anthropological research for harm reduction services.